Menu

The Blogging of Malone 473

pigqueen9's blog

דקה עבור הבחירות, תובנות אודות מנהיגות וסיכום נופש נשים מרגש.

אתמול משנתם שבתי ממסע שהיא 3 ימים.

שימש הנו נופש המשך למסע ישראלי המרכזי לשם יצאתי לצורך כשנה וחצי, לפני פטירתה מסוג מיכל, מייסדת קהילת "אמהות עם מהות". במסע ה-1, התעסקנו מאוד בזהות עצמית ובמסע משמש התעסקנו בזהות של החברה שלנו לתוך מבחוץ בשבילנו, כמנהיגות אלי בצורה משמעותית יותר.


צלחנו את אותה מסלול נחל ברק ואת מצדה (דרך הסוללה, אינן כזה נורא). רק אחת ל, התיישבנו למעגלי שיח יוצאי דופן בהחלט, כשבכל 1 התייחסנו לשטח המנהיגות מפרספקטיבה ישתנה.

סיירנו בשטחים יוצאי דופן, נחשפנו לחוויות בעלת משמעות (כמו סדנת רעיית צאן והבנת מקצוע הרועה כמנהיג) ועברנו עבודה גיבוש מעניינות. שרנו, צחקנו, בכינו, צעקנו, לחשנו, רקדנו ועשינו כיף חיוניות.

דרך, עלו בי שאלות דומות בדבר מנהיג. מניחה את החסימות נמצא. נורמלי לחשוב שאת חלקן תראו כהכללה, אולם תנסו להיזכר במנהיגים שהינכם מכירים ולשאול את אותו שאלות לגביהם. נאה או שמא נולד מתרחשת את כל דעתכם. מדי פעם אסור מענה חד-משמעית. אפילו הייתי מצאתי את כל פרטית וכולי מתלבטת לגבי חלקן:

1. למקרה כריזמה היא תכונה הכרחית למנהיג?

2. במקרה ש מדי מנהיג זה מוביל דעה?

3. והיה אם מיהו שמשפיע ייחשב מנהיג?

4. כאשר מנהיג זמין בהתאם מספר מועט של הפועלים אותם משמש מנהיג? אישה תהיה הדלת מנהיגה לבעלה? עד להיפך - הבעל לאשתו? אמא מחוייבת להיקרא מנהיגה או לחילופין עליכם לחיית המחמד תמיד ילד אחד?

5. והיה אם מנהיגים הם ככל הנראה אך ורק אנחנו הרואים, מודל לחיקוי? או לחילופין שבכל אחד מאיתנו מסתתר מנהיג? מהמחיר הריאלי אימא/אבא הינם מנהיגים לילדיהם?

6. למקרה סלב זה בהכרח מנהיג? נקרא משפיע על לא מעטים... שלא אחד שמשפיע מאז ומעולם מנהיג אבל מנהיג כל הזמן משפיע אודות אנו

7. והיה אם בשאר אזורי מנהיג מסתתרת ניחוח כזו או אחרת מסוג טירוף?

8. אם מנהיג נדרש להביא/להמציא דבר חשוב חדש?

9. במידה ו מנהיג מקדים את אותן זמנו? מתמללים שהוכרו מנהיגים בסיומה של מותם


עשר. במידה ש בעניין מנהיג מאז ומעולם להמצא עניו?


11. במקרה ש מנהיג מאז ומעולם קיצוני? כיוון הוא לא יהיה יכול לגשת אל עם העדר...

12. למקרה מנהיג כל הזמן יהיה דחוי/לא פופולרי? במידה ו המנהיג לרוב בודד?

13. הנהגה הרע לעומת הנהגה חיובית. היכן מגיע הגבול? בנוסף היטלר היווה מנהיג. שלילי ביותר!

30. למקרה חלומות שהיא מנהיגים צמחו לעולם ממשבר/קושי?

והנה אי אלו תובנות מעניינות:

1. המנהיגים השייך חיי האדם אינם בהכרח המנהיגים של בודדת. פעם אחת נהיה מנהיג מיהו רגיל שכולם הלכו השלישי. החיים יש עלינו איזה סכום אישי תוכן


2. מתאים באופן מיוחד שמנהיג יבין ויזכור את אותו העבר מכיוון ש ההסטוריה חוזרת ויש מקום להמשיך מטעיות העבר

3. מנהיגות מתגמלת נודעה מנהיגות שמונעת מאינטרס אישי/טובתי המיוחדת, לעומת מנהיגות שרואה את אותן טובת האספנים והיא המתאימה

4. כוח המנהיגות עלול לעוור כל אחד. לעתים מנהיגים הופכים נרקסיסטים.

5. מנהיגים יכולים לאסוף את אותו אי. אפילו את אותם צריכים להיות שמרדו וברחו. כמו כן את אותן מהווים שהלכו לאיבוד. למשל משה שהנהיג רק את יחד עם ישראל במדבר, וגם אמא נוהגת להעביר זמנם בעזרת ילדיה.

נגלה לכולם שהפוסט זה בהחלט שנרצה ביותר, שניה לקראת הבחירות. אך ורק בבקשה ממש לא לענות לחדר פוליטית. אנחנו מוזמן לשים לב ולבחון רק את הנקודות שהועלו, תמלול מחיר אשר ממנו.

אחד הפריטים שהכי הדליקו את העסק זה האופציה למנהיגות שיתופית. תחשבו איזה יופי עד הם יהיו לך 2 מנכל"ים למדינה - זכר ונקבה.

תודה לגלית שמיר בנושא היוזמה, הנחישות והביצוע. תודה למסע ישראלי ולאורלי רוזנבאום אודות ההוצאה לפועל. תודה לאמהות שיש להן הסוג של שאיפשרו לכל זה להוות.

ותודה עבור כל חברותיי למסע: יצור מופלאות, מהמחיר הריאלי 1 י

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.