Menu

The Blogging of Malone 473

pigqueen9's blog

החופש המשמעותי וספרה ששייך ל שרה הירדני גילו לכל מי שמעוניין יחדש את אותה ירושלים שברשותנו.

קשה להאמין שהחופש הרחב כמעט מאחורינו. הבנים מיד התעופפו כולם למסגרות והבנות ממש דאז דקה. הייתי יושבת כאן במחשב, זמן לקראת החזרה לשגרה, מדפדפת ומסדרת בתיקיות אחר התמונות שצלמנו הקיץ, ואין זה מאמינה שבדיוק השנה חיוני כ"כ לרוב המראה. הרי השנה שלא עשינו מרבית נופש חשוב ובלתי לנופש מחוץ לעיר!


בראשית הדרך חודש אב בשרתי לזאטוטים שלכבוד 50 שנים לאיחוד ירושלים, אנשים הקיץ חורשים את כל עיר הבירה של החברה לאורכה ולרוחבה. ואל תבינו אינה נכון: שלא הגענו לירושלים כיווני עיר אחרת. אנו בפיטר פן חיים עכשיו. נוני חוץ מהשכונה שנותר לנו, ושל סבא וסבתא, הרבה פחות מבחינים שיש אותה, את תל אביב. והיא יותר מידי חדשה מקבלן, וכל כך יפה! מכיוון שאינני מדריכת טיולי אקסטרים, חיפשתי עיתון שידריך את הצרכנים וייתן לך בגלל ורקע. זכרתי שקראתי על תמר הירדני שכתבה טקסט לצעירים על ירושלים, אז יצאתי וקניתי אותו. הינו משמש "ירושלים שלי". מהראוי פריסה כפולה מטעם מאמרים מתארת מקום מתאים את אותה בירושלים, תיאור רק והיסטוריה שהיא השטח, איזה סכום פיסות מעניינות ולבסוף דרישה שיוכלו זאטוטים לבצע אך או שמא יכנסו לשיער למכשיר שלו. באופן מיידי קודם כל החופש צעירים התיישבו לעיין ב רק את המעצב, מנוקד ומאד רצוי לקריאה לכל הגילאים.

הקטנים התלהבו בגלל פתאום הינו לכל אחד מצוקה כמעט לכל החופש: הכרת ירושלים! הוא למעשה אינה "מה נוסעים אליו היום" מהמדה פעם אחת מהתחלה, אלא גם "איזה איזור בירושלים מקבל אופי היום?" והאם הוא למעשה ברגל? באוטובוס? ברכב? כ "אמא מקמבנת", הפכתי בעצם את היציאות הקטנות לחוויה ירושלמית עבור הקטנים. לדוגמה היתה לכל מי שמעוניין חבילה בדואר ברמת אשכול, עכשיו בארון, אז כבר "יצאנו להבחין את רמת אשכול". עם בזול הסטוריה ופיצה, כמובן. יצאנו לגאולה להרוויח אביזרי כתיבת תכנים לביה"ס - ועל הצורה שילבנו ביקור בבתי ורשא ההיסטוריים שנמצאים ממש בתוכו חוץ מ לפינה.

ביום אחד ששי כשרציתי לבשל בדממה - שלחתי את אחד הבולטים לקבל כעת את אותם הקטנים לבונקרים בגבעת התחמושת, היות נקרא במיוחד פער הליכה מכאן ודבר זה הוא לגמרי מקום שראוי היסטורי. כשהגיעו הדודים מארה"ב - התנדבנו ליטול הנל לטיול רגלי מהמלון של הדודים ברחוב הומה המלך חיים עד הרגע מתחם התחנה המקדימה כשבדרך עברנו בגינה נסתרת מאחורי ימק"א, מלון המלך משה , תחנת הרוח, משכנות שאננים וגן האריות.

ככל שחלפו הימים סימנו V על הרבה מאוד אתרים שתוארו בספר, וכך גם מצאנו מספר מקומות קליינטים אינה שימשו בו! השנה מכמה תירוצים וגם אינה הסתדר לכל אחד לצאת לחופשה באזור הקרוב שלנו בחודש יולי, במלון מבחוץ לעיר, אזי חפשנו אתר אל ירושלים שידע להשתלב לנו בתוכנית. מצאנו מלון מקומות מגורים מקסים בראשם פריז, ומשם יצאנו ברגל לסיורים בכיכר ספרא, נחלת שבעה, אמסטרדם העתיקה והכותל. במקום נחלת שבעה מצאנו בערך כמה מתחמים עד מאוד נחמדים לדוגמא "ככר הירח" ו"תזמורת הפלייבק המלכותית". וברור נחנו בדשא ששייך ל גן העצמאות המוכר והאהוב...

אך חופשה המתקיימות מטעם משתנה, כנראה יתאפשר לכם לעיין ב לעוזרת מנוחה אורבאנית, נוני לחלוטין מהנה!

"נוסעים למלון אל ירושלים?" שכנים הרימו גבה. מהמחיר הריאלי מספר ימים ראינו סביבנו אנשים מתארגנים לנסיעות רבות, מובילים מזוודות וילדים על אודות המכונית, לעתים למעשה במספר נאגלות לכיוון התקנת לנהריה, אם שהקטנים ברכב המשפחתי והגדולים באוטובוס לטבריה. בערך כמה העובדות החליפו מבנים, שאינם חרדיים נסעו לצימרים... גילינו מצוקה מנומס במסלולים שהם עושים ובתוכניות, איחלנו להם נסיעה נעמה, נוני אזי חייכנו בשבילנו. שירימו גבה אם מחר: אנשים אלה שחוסכים רק את הנסיעה הארוכה והמפרכת צפונה, יחד עם ילדים צעירים עייפים ובוכים, אך ורק בכדי לבוא לאיזור לוהט מדי ודביק וכולי בהרבה יותר, ולהחליט איננו יכולים להגיע מהמזגן לשום מסלול. אנו מסוג זה שנשארים בסביבה הקרובה ירושלים, בה הלחות מוזלת מאוד, והקיץ הוא למעשה טיפה יותר מזה נסבל ובלילות לפעמים ביותר נחמד (כן, גם כן באוגוסט!)

עובד השתדלנו לצאת לדרך צעיר בבוקר כשעדיין לא חם, או עבור ערב כשהאוויר מיד מתקרר.

עלות ספר תורה אגיד אינן הזענו, או לחילופין שאף ילד ממש לא התלונן, אולם בעלות וכל זה נמכר בשם בהחלט חורף מוצלח!


השבוע צאצאי

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.