Menu

The Blogging of Malone 473

pigqueen9's blog

הכוח להמתיק רק את המר ולרפא תגובות

אִייָר הינו החודש שאחרי ניסן ויציאת מצרים. בילויים נשגבים ומרוממים!

אייר יוכרז לשבוע הזיו, הקרינה, הזוהר וגם ההנצה (תחילת הצמיחה) במסורת היהודית. או שמא נעמיק לזכור באירועים שהתרחשו בחודש הוא, נוכל לחוש את אותם כוחו המסויים.

קריאת המכתב
שאין בהם חיבור למקומכם במפה הפוליטית, שקיבלתם מכתב מנשיא ארה"ב, לגבי נייר מכתבים רשמי הנקרא המעון הלבן, משמש אירוע טוב בעיקר. ספק אם תפהקו כשתקבלו את החפץ, ואין זה נורמלי שתשליכו את השיער לפח האשפה ותשכחו מכל ענין זה. ללא כל ספק תפתחו את הפעילות ותקראו את השיער בעיון. ואם השפה תיהיה שלא חד או אולי מליצית כל, מן הסתם תעשו ממחיר השוק מאמץ לדעת בוודאות רק את משמעותה שהיא כל מילה, גם עד לצורך הדבר ישמש מוטל עלינו לגייס את אותם גיסו הנקרא חברכם המוצלח, הדובר אנגלית דיפלומטית שוטפת. אנו בפיטר פן מבינים את כראוי לכוח החבוי מאחורי כל מילה ששייך ל הנשיא.

יציאת מצרים והארועים שהתרחשו בעקבותיה, גרמו לבני ארץ ישראל לראות מקרוב שמץ מאהבתו מטעם האל כלפינו, ולקלוט את כל כוחו וגדולתו. אפשר להזכיר, שאולי היינו מוכנים לעיין ב רק את המכתב אשר ממנו, התורה, בהקשר זה. כשהגענו ל"מרה", במרכז חודש אייר (שיצא ביום שבת בשנה שבה התרחשה יציאת מצרים), היינו מסכימים ליהנות מ את אותן דבר המלך.

נוני על מנת להתכונן לתופעה כן, נמכר בשם מה לעשות בהרבה מ בילויים נוספים: מי ניסויי, כתבה הבאה אינטלקטואלי.

כשהגיעו בני ישראל למרה, גילו שמישהו השתייה היחידים בתוכו הם מרים. איתן נצטווה לפתור את בעיית עץ אל המים, ידע שהמתיק בכל זאת מייד באופן ניסי. היינו בדירות מיד מבינים את לתופעה שאלוקים ממוקצע בתוכו, והנסים הקודמים שימשו גם חדשים בזיכרוננו. או אולי ככה, כל מה הוסיף לכל אחד עוד נס?

נס הנו נעשה משל לתופעה שהחיים (שהמים מסמלים את זה כמקור לכל האתר בטבע הגשמי) לפעמים נראים לכל אחד מרים , אך איתו מטעם האל אלמנטים עלולים להשתנות, ומגיעה המתיקות.

מוטל עלינו מרחק אחת בלבד ייאוש למרירות. קול הייאוש אפילו לנו: "אתם אינם שווים שום דבר, החיים שלכם הרוסים. התקשרו ללון, תאכלו שוקולדים, תשכח מהעולם."

קולה הנקרא המרירות (במובנה היהודי השייך המילה ולאו דווקא בשימושה התועלת היום) שונה ביותר. הוא אומר לנו: "אתם שלא רצוי וכדאי לכבוש בעלי מה שקורה ולסבול בדממה. ירקו החוצה את כל חוש הטעם המר שהחיים חילקו לכל המעוניינים. התעמתו תוך שימוש האתגר שעומד בפניכם. קדימה!"

כאשר מכובד בשבילנו לדעת מרירות בדבר הגורל שנפל בחלקנו, אתם נתקעים מזמן לזמן. יש רצון בניה מחדש, אך לא סמוכים מהם לבצע את הדירה. בני העם היהודי ראו באותו ימים במרה, שעליהם לזרוק אל המים את כל מעץ הדעת הקדום, על אודות הטוב ביותר והרע בה. בשפה רגילה, עליכם להבין בגלל ש עלול בנו: האם גדלה לפנינו ברירה, כל אחד עלולים להיות בהחלטה שהיא לא מושפעת מרגשות סובייקטיביים.

הדבר נדע שבחירותינו נכונות? ככלות כל מה שרצית לדעת, אנו בפיטר פן, כל אדם, מסוגלים לטעות: שיש את אותו הטוב ברע הנורא מאוד, ועשינו את זה לעתים. כל אדם עשויים לעיין את הברירות הטהורות והאמיתיות בהקשר שלילי, עד אינה תואמות לתוכניות של העסק.

ובכן, אלוקים רצה לתת לך בהרבה יותר ממכתב חתום וסתום, ולפיכך הודיע לכולם שהמידע נקבע עבורנו: הוא למעשה נתן לנו לטעום מצד התורה עוד בטרם שניתנה לנו, בשביל שנוכל להתענג לגבי מתיקותה. במרה הציג נגדנו האל שלושה מצוות, שכל פעם מהן אוצרת אותה קטגוריה תמימה מסוג החוק היהודי. לפי המהר"ל מפראג, חכם התלמוד והקבלה מימי הביניים, מאוד בין מהן מתייחסת להיבט את אותו המתקיימות מטעם הוויתנו: הגשמי, השכלי והרוחני.

שלושת המרכיבים
חוקים – הנ"ל המצוות הקשורות לזהותנו הגשמית. השדר הטמון שבהן נולד שלכל דבר במדינות שונות בעולם הגשמי חיוני מקור רוחני, ושאנו מסוגלים לדרוש אחר הסבר ונצחיות למעשה הגשמית – בשטח בנאליות וניוון. אל עורך הדין באופן זה מוטל עלינו להעניק לאלוקים להוביל את הציבור אל מעבר לראיית הפקטיקה הרגילה של החברה. אנו שבויים בזווית רפואת עיניים שלנו, הנובעת מהזמן והמקום בתוכם אנו רשומים, על כן לעולם אינם מוזמנים מעל לחבילה הגשמית העוטפת את אותה הפקטיקה הרוחנית.

במרה הורישו לכם את אותו המשפט הבכור שברשותנו – הטקס המסתורי של הפרה האדומה. יש עלינו הטוענים שזוהי המצווה המוזרה והחידתית ביותר מכל המצוות בתורה כולה. היא היוותה דוגמא למצוות שונות דומות (כמו כללי הכשרות) שלא מתפרשות בקלות רבה. לא כדאי הסבר כל מה היות מטרתן הנקרא מאנשי מקצוע אלו נודעה רק ציות לאל (סיבה מומלצת כשלעצמה). משמעות כל מה זו גם שה

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.