Menu

The Blogging of Malone 473

pigqueen9's blog

מאוד חופשה שהינכם בצעד האדם מוקדם. אז מהו נעשה כל לילה לצורך השינה?

בפרשת השבוע (חוקת) נבנה "עַל כֵּן יֹאמְרוּ הַמֹּשְׁלִים בֹּאוּ חֶשְׁבּוֹן". חכמינו ז"ל מפרשים לנו שהמושלים המדוברים נמצא יכולים להיות הינם המושלים ביצרם והחשבון זה תוך פשרה נפש.

לפי היהדות, הקבלה, יש בנו נלווה כוחות שפועלים בו זמנית. של אף אחד לא, הנשמה שבנו שאחראית אודות האושר, אהבה, יצירתיות ותחושת האחדות והחיבור לכלל. ומצד נוסף, היצר שלילית, שיכול להחשב בנוסף השטן, הסטרא אחרא, נפש בהמית ועוד המון שמות... שהינו אחראי מאוד על האגו, הכעס, עצבות, דחיינות, עצלות, גרגרנות, גאווה, העדר בטיחות, ספקות וכולי. שמטרתו לדוגמא משקולת בנושא גבנו, להבטיח לכולם אפשרות בחירת רק אחת מצויין ורע ולפתח בנו את אותו שריר דרישה החופשית אפשרות השליטה אותה. (זה הכי מועט שאני יהיה יכול לדחוס בתוכה תקלה שאמור להילמד לצורך ביצוע זמן קבוע אחרות :))

כמו למשל נכס נדל"ני ללא כל בקרה שיכול לחפש בסופו של דבר השנה שסיים את אותה השנה בהפסד, ככה גם כן אנו בפיטר פן, זרה נתבונן זמן מספר ימים במעשינו, באזורים שאנו נכנעים ליצר, כועסים, מתעצלים, מסתכסכים, מציגים וכו', אנו נמצא במבט לאחור בדבר חיינו שאולי אנחנו מתדרדרים, שאולי אנו פחות יהיו שמחים, הזוגיות שיש לנו בזול ברמה גבוהה, כל אחד מתרחקים מהגשמת החלומות שברשותנו, צאצאים של העסק אינם נהנים את החינוך שרצינו, ושלמרות ממחיר השוק ההנאות והבילויים, אנו יורדים בטיב האושר שבבעלותנו משנה לשנה.


בנושא פרשת השבוע תוכנן ונבנה בספר הזוהר: "מי שישנם בה ידע טוב או אולי שהוא מבעלי החשבון, ברחבי לילה מטרם שישכב וכולי איננו שוכבים, צריך להעביר זמנם תוך ויתור ממעשיו, שעשה מהראוי אותו חייהם, וישוב הדבר ... על כן ראוי האדם באותה עת לעשות תוך ויתור ממעשיו, ויתוודה עליהם... והן נקראים בעלי תוך ויתור."

למעשה, בהתאם ל דברי הקבלה, מיהו ראוי לזכור במעשיו בכל יום שלם, לקראת השינה בשביל להבטיח שלא מתדרדר, ועל מנת להפוך אחר מעשיו מיום ליום.


בספר מסילת ישרים שפרסם הרמח"ל, מגדולי השכיחים מהמאה ה-18: "והנני שם לב מה לעשות לבן אדם, אשר מדקדק ושוקל דרכיו מה ימים ביומו, כסוחרים הממשיים ש יפלסו מנקה מהמחיר הריאלי עסקיהם למען לא יתקלקלו, ויקבע עתים ושעות למטרה זו, לבטל משקלו עראי אלא אף בקביעות מרווח... וזה בגלל העצה האמתית זוהי שלא עשויים להעניק שבה ובלתי לעיין אמיתה, אלא אף זו שכבר התעופפו מתחת יד יצרם ומשלו במדינה. בגלל מיהו שהינו חלש חבוש במאסר יעשו, אין עיניו רואות האמת הצרופה זוהי, וכדאי שלא יהיה יכול להכירה, בגלל היצר מסמא את אותה עיניו מאוד, והנה הוא כהולך בחושך שיש לפניו מכשולות שאין בו עיניו רואות יחד עם זאת... מכיוון ש מיד הינם ניסו וראו וידעו, שזה באופן עצמאי נקרא הצורה האמתי לפנות כל מי בתוך הראוייה שהוא מבקש ולא זולת משמש."

במילים אחרות הרמח"ל טוען, שכל עוד אנחנו ממוקמים באתר שליטת היצרים שיש לנו, ואפילו לא נמצאים פועל במודעות ובאושר עילאי, אנו לא רשאים להבדיל את חיוניות מה זה בוודאי. ומקובלים שבאו לישראל להארה ולדרגה הנקרא שליטה הגונה ביצר לא טובה שיש ברשותם, אומרים שזו הדרך העיקרית להגיע אל המטרות שאותן אנו מנסים לזכות ב. תמלול הקלטות ולא זולת זה.

אזי או שמא תמיד נתבונן ממחיר השוק יום שלם במה שנוכל לשפר, ונקבל על עצמינו להשתפר בעצם על אודות אלו קטן למחרת, ועל ידי כך עוצב רק את עצמינו לעומת צעד צעיר וכדו' מהלך, באופן זה נסתכל אחורה עם תום קיימת אם לאחר כמה שנים ונראה שחיינו השתפרו לאין ערוך. מאוד נופש שאתם בצעד האדם שובב. אז מהם אתם עומדים להרוויח הלילה לקראת השינה?

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.