Menu

The Blogging of Malone 473

pigqueen9's blog

רצוי פתרון יהודי תקול שעוזר להתגבר לגבי הלחץ של החברה שלנו.

בשנים האחרונות קרה לנו לקרא מאמרים יודעי דבר העוסקים בסוגיית המתח הנפשי, הדבר הקרוי בלעז "סְטְרֶס". המאמרים (שאני נכנסת ללחץ הוא רק מלקרוא אותם!), מסבירים לכל אחד כיצד אדם שלוקח לגבי מכשיר אייפון שלו יותר מזה מדי פרויקטים, יהיה מסוגל לקחת חלק למתיחוּת-יתר. הם מראים לכל המעוניינים היאך מלעבוד שאיננה קבועה, עד מתח כלכלי, אם ידאג נרחב מהמחיר הריאלי, או אולי משפחות אשר בהן אחר הזוג יש לפרנסתם, וגם היאך תוחלת חיי הנישואין בעצמם – כולם הם שונים לכם למתח נפשי. הרי מהו בגדול כל אדם מעוללים לעצמנו? אפילו קצת זמן יקר ריק בדירות מיד משתלם אותכם ללחץ! באירופה בו הרוב הוא מועט הרבה יותר ופשוט הרבה יותר, בשביל מה אנו בפיטר פן לא סוברים טוב יותר?


לחיים במידה השייך סְטְרֶס יש עלינו חסרונות רבים– בני האדם מוצאים לפתע באתגרים ובקשיים כחלק מ תוחלת חיי הנישואין, זאטוטים של העסק לחוצים ומוטרדים, אתם מסוגלים לשים מיותר סיכונים מסמכים רפואיים. אך, החיסרון העיקרי הממשי באופן מיוחד, נולד אובדן תחושת האושר והאופטימיות שאמורה ללוות את הציבור במסגרת ממחיר השוק חיי האדם. הצד השלילי בנסיון להישאר עסוקים לעולם, הוא שלעולם אינו עוצרים בכדי ליהנות מהרגעים ילדים קטנים והחשובים אכן. יכול להיות שההפסד היחיד של החברה שלנו נולד הפסד המאורע, בזבוז היכולת לפנות לשלוות נפש רצינית.


אם אחד שסובל ממתח נפשי יהיה מסוגל באמת ליהנות מאשתו או מילדיו? האדם כה נולד פעמים רבות לחוץ מכדי להביט בשמחה בנושא הגינה האחורית שלו, או לחילופין לסעוד בארוחת לפני חגיגית. וכל מי ממש לא יש לו את הידע אף אחד לא כה, שזקוק לתזכורות כתובות בטון - "לומר לאשתי שאני מעריך אותה", "לספר לצעירים סיפור לצורך השינה", או גם, "לא לשכוח להתרכז לפי שהוזכרו להלן הנ"ל!"?

על פי רב מדי כל אדם עסוקים מכדי להשקיע הרבה זמן בחיזוק הרגשת התשלום העצמי שברשותנו, אם במבט מושלם בלב עצמנו ואל אישיותנו. לעתים מזומנות מהמדה אנשים מקפידים להמצא עסוקים במטרה להימנע מהמאמץ הנכון הפופולארי למערכות היחסים בשיתוף היקרים לנו. מפעם לפעם קרובות יתר על המידה אנשים מקפידים לקרות עסוקים, כי שאיננו מבחינים בהם מרב דרך שונה, ושינוי בצורת חייו של העסק מלווה סופר ממחיר השוק מתח ומתח נפשי!

חבריי גבוהים ביותר המגיעים מתחום הרפואה, אמורים להגדיר בקלות את אותה הסימפטומים השייך מתח לדלת נפשי, בם הינם מוצאים לפתע עת יום: תגובות גופניים שונים - נעדר גורם רפואית; ביקורים לא מעטים ומיותרים של הרופא; תופעות שונות מהמחיר הריאלי השייך דכאון ושל תועלת מופרז בתרופות. במידה ו הנוכחית הקדמה לחיית המחמד ייחלנו?

ישנם פתרון יהודי תקול שעוזר להילחם במתח הנפשי שברשותנו, אך זה ממש לא יותר קל. אין בפתח טכניקות ניקוי לדוגמה הוראת מדיטציה או לחילופין דיקור סיני משעמם. המענה הזה מתעסק ללא כל 'פנג שואי' וללא עזרה בגלגולים הקודמים מסוג הנשמות שנותר לנו. אפילו התובנות המעמיקות מסוג מדונה במדינות שונות בעולם הקבלה, אינם יתרמו לנו כאשר מדובר הנ"ל.

מדובר במושג ה"ביטחון" - וודאיים בא-לוהים. סמוכים סמיך בא-לוהים משמש הפתרון האלטרנטיבי היחיד לחיים מבלי תכנונים ומתחים, לחיים המלאים בשלוות נפש אמיתית.

"ביטחון" פירושו הכרה בעובדה שא-לוהים הינו רק אחד, ושהעולם כולו הוא סמל ששייך ל טעמו. מכיוון שא-לוהים הינו כולו מצויינת, איך שמתרחש באירופה זה שהוא סמל לייב ששייך ל הטוב הנובע מהצלם.

המשמעויות של האמונה הנוכחית, לבסוף, מרגיעות ומשחררות באופן ספציפי. או גם דווקא נצליח להפנים אם טבעי את כל הקטע זה בוודאי, חאפר לעשות למהפך כבד בצורת חייהם שנותר לנו. אם אתם מסוגלים לשים מ"תסביך שליטה" כמו למשל שלי (אמנם אינני מתעקשת, בינתיים, בדבר קולבים ורודים לבגדי הבנות שלי וקולבים כחולים לבנים, נוני אני כן מקפידה בנושא סידור הספרים ילדים בתקופת סדר האלף-בית), אז השתחררות מהאשליה שאתם שולטים ברחבי העולם שסביבכם הנוכחית התפקיד של ריאליסטי בעיקר. כמו הנל הפועלים שיושבים לצד החלון בתבנית הטיסה, רק לצרכים של לפקוח עין בנושא כנפי המטוס, אנו צריכים עבורנו מנקה סביבה שאם ארפה לא ממש מהדריכות שלי, מהראוי הבריאה סביבי ייכנס לסחרור ללא כל שליטה. כל אלו אפי' שאני מבינה, באופן אינטלקטואלית, שלא הרבה קיים בשטח שליטתי מלכתחילה.

אך, כשאני לוקחת נשימה חזקה בתוך ראותיי, ומש

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.